چگونه سایت شما حرفه ای به نظر می رسد

تاریخ انتشار : 1396-09-07

چگونه سایت شما حرفه ای به نظر می رسد

حتی اگر برای اولین بار صاحب یک سایت می شوید, احتمالا می خواهید سایت شما حرفه ای به نظر برسه. اکثر بازدیدکنندگان تمایل دارند به سایتی اعتماد کنند که به نظر می رسه با برنامه ریزی و دقت کامل طراحی شده, بنابراین این اتفاق راجع به سایت هایی که نظم درستی ندارند یا به روز نباشند, نخواهد افتاد. اگر بخواهید طراحی سایت حرفه ای داشته باشید, بهتره اون رو به متخصص کار بسپرید و خودتون روی مسائل مهمی مثل کیفیت محتوا  و استراتژی کسب و کار تمرکز کنید.

در ادامه به چند نکته می پردازیم که تمرکز روی اونها میتونه سایت مبتدی شما رو به ظاهر یک سایت حرفه ای تبدیل کنه:

1. دستور زبان درست

امروزه گوگل سایت ها رو بر اساس ارزش محتوای اونها, میزان تطبیق کلمات کلیدی و رنکشون و حتی نحوه ی دستور زبان یا گرامر استفاده شده در صفحه رتبه بندی می کنه. در این مورد فکر کنید. اگر شما وارد یک سایت بشید تا یک سرویس یا محصول رو بررسی کنید و شما شاهد خطاها و کلمات نادرست باشید, چطوری اعتماد می کنید جیزی از اون کمپانی بخرید؟ احتمالا از اون سایت خارج شده و دنبال یک سایت دیگه می گردید.

2. هماهنگی رنگ ها

روانشناسان تخمین زدند که رنگ ها میتونند تا 60 درصد روی خرید یا عدم خرید یک سرویس یا محصول تاثیر بگذارند. اما انتخاب رنگ ها برای طرح شما بیشتر از استفاده ی چند رنگ برای تحریک احساسات خواهد بود. درعوض این مهمه که رنگ هایی انتخاب شوند که با هم به خوبی دیده شوند. برای رسیدن به این میتونید از جرخه رنگ ها استفاده کنید مثلا سرویس Color Calculator برای این کار مناسبه.

3. پیمایش ساده

پیمایش وبسایت یکی از مهم ترین بخش ها برای تجربه کاربری است. بازدیدکنندگان معمولا در عجله هستند و می خواهند اطلاعات رو سریعا به سادگی پیدا کنند. سایتی که خوب طراحی شده باشه, پیمایش ساده ای داره. دلایل زیادی وجود داره که چرا طراحی ساده مهمه, مثلا :

  • مردم دوست دارند سریع به خواسته هاشون برسند.
  • پیمایش ساده یعنی پیدا کردن راحت تر محصولات برای خرید.
  • این موضوع باعث کاهش ترک کنندگان سایت شما و افزایش طول بازدیدهای کاربران میشه.

4. قابلیت اطمینان

اگرچه ممکنه در حین طراحی سایت محتوای اون براتون زیاد مهم نباشه و به چیزای دیگه فکر کنید اما این محتوا به اندازه ی کل طراحی حائز اهمیت هست. بازدیدکنندگان میخواهند ببیند که آیا میشه به نوشته های شما اعتماد کرد یا خیر. زمانی رو برای تحقیق درمورد آمارها اختصاص بدید و اگر مطلبی نوشتید که درموردش مطمئن نیستید حتما تخقیق کنید و در انتها منبع رو ذکر کنید. 

مثال خبر غیرقابل اعتماد : بعضی از تحقیقات نشان داده خیلی از آمریکایی ها صبحانه نمی خورند.

مثال خبر قابل اعتماد : با توجه به تحقیق سایت Huffington Post, تقریبا 31 میلیون آمریکایی صبحانه نمیخورند.

5. طراحی مبتنی بر کارت

احتمالا شما طرح های جدید مبتنی بر کارت رو مشاهده کردید. این طراحی همه چیز رو تمیز نگه میداره. کارت ها به خاطر دلایل مختلف محبوب شدند :

  • به راحتی منتقل می شوند.
  • پیمایش ساده ای دارند.
  • به سایت هایی مثل توئیتر و پینترست شباهت دارند.

طراحی مبتنی بر کارت ها به شما اجازه میده بسته ی کوچکی از اطلاعات زیاد درمورد دسته بندی های سایت شما و حتی محصولات ویژه, تخفیفات یا آیتم هایی که دوست دارید کاربران جذب اونها بشوند, رو فراهم میکنه.

6. تایپوگرافی

فونت هایی که شما استفاده می کنید تاثیر قابل توجهی روی کل طراحی می گذارند. تایپوگرافی فقط در مورد فونت ها نیست بلکه درمورد رنگ هایی که استفاده میشه, مکان های مورد نظر و حتی Bold بودن یا شکسته بودن فونت هاست. 

افزودن متن هایی با رنگ مختلف میتونه کاربران رو بیشتر جذب کنه یا حتی اونها رو وادار به عمل خاصی کنه. برخی دیگر از عناصر تایپوگرافی :

  • فاصله بین متن (کمی فضای خالی باعث میشه خواننده بتونه متن رو بهتر بخونه )
  • طول خط های بین صفحه.

7. استفاده از تصاویر بزرگ

خیلی از متخصصان طراحی افزودن تصاویر بزرگ چه در طرح کلی چه به عنوان بخشی از صفحات داخلی, پیشنهاد می کنند. اگر شما نگاهی به سایت های کمپانی های بزرگ بیاندازید, متوجه میشید از این الگو بارها و بارها استفاده کردند. 

برای مثال اپل از تصاویر بزرگ محصولاتش مثل آیفون یا آیپد استفاده میکنه تا مخاطبین رو علاقه مند به کلیک کنه.


منبع : http://designroast.org


ارسال دیدگاه


خبرنامه

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه ها, تخفیفات و خدمات عضو خبرنامه ی وب رانا شوید

مشاوره آنلاین